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This car has EJ25 engine and moreover it was using the JUN stroker kit for turbo. The target of this car is running fastest in the Tsukuba circuit. The fastest record in Subaru which oneself has was broken further, and 0'56"595 was recorded. EJ25エンジンを搭載、さらにJUN カスタムキットを使用し筑波サーキットタイムアタック仕様としてモディファイされた。自己の持つスバル最速を更に塗り替え 0'56"595を記録した。
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Now, as circuit specification, body tuning of reinforcement, making lightweight, etc. is mainly progressing. The new product is going to be released because data collection of K20A engine is performed from now on. Now, 1'02"44 is recorded in a shake down. 現在サーキット仕様として、主にボディ補強、軽量化などボディーチューニングが進行中である。今後はK20Aエンジンなどのデータ収集を行い新製品をリリースしていく予定である。現在、シェイクダウンにて1'02"44を記録している。
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This car was manufactured in order to participate in a U.S. Silver States Classic Challenge by magazine plan. Although the race had finished with the regrettable result, what is obtained from development of this machine was very large.
雑誌企画により米国シルバーステイツ・クラシックチャレンジ参戦のために製作した。レースは残念な結果に終わってしまったが、このマシンの開発から得るものは大きかった。
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Modification was performed in order to carry out data collection and parts development of new model EJ207 engine.This car played an active part in the Tsukuba circuit etc as light turning spec.
新型 EJ207エンジンのデータ収集とパーツ開発を目的にモディファイが行われ、ライトチューニング仕様として筑波サーキットなどで活躍した。
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This is a test car, developed prior to the 4G63. Parts for the 4G63 are being continuously developed and tested in two ways-while the test car undertakes harsh circuit driving and during grueling endurance tests.
The lap time in Tsukuba circuit was 0'55"976. 4G63関連の先行開発、実験車両である。過酷なサーキット走行を行い、実走行の耐久テストを兼ねての 4G63パーツの開発、実験を繰り返している。
筑波サーキットのラップタイムは0'55"976を記録している。
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JUN AKIRA SUPRA was developed to participate in the BONNEVILLE NATIONAL SPEED TRIALS. JUN AKIRA SUPRA recorded top speed and exceeded 400km/h of the first target. Top speed was 249.292mph(401.20km/h). 2001年夏に行われたボンネビルスピードトライアルに参戦するために開発された。400km/hオーバーを目標に、1990より過去4回に渡り参戦してきた経験を活かした車輌作りでトヨタ車最速のトップスピード 249.292mph(401.20km/h)を達成したマシンである。
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When we gave the 2JZ to the extreme challenge of its capabilities, it achieved over 900 ps. This street car is loaded with a sequential transmission. A car with the same engine is also taking part in U.S. drag races, and is providing a breath of fresh air in the U.S. racing world. 2JZの限界へチャレンジ。900psオーバーを達成した。シーケンシャルミッションを搭載するストリートカー。同じ内容のエンジンで USA DRAGレースにも参戦中。USAに新風を吹き込めることになるか?
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The H22A NA underwent continual parts testing. Endurance tests were conducted for more than a year. With specifications which make it convenient even for town driving, it marked more than 260 ps,exhibiting ultra-performance results. H22A NAの部品テスト中である。ステージを選ばず、1年以上にも及ぶ耐久テストを継続中である。街乗りには全く不便のない仕様ながら260ps以上をマークする、超優等生ぶりを発揮している。
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The experimental car had never been driven outside of circuit racing since it was first delivered from the factory. After the bench tests, it was entered in an endurance test. Many of its parts were then released for the B16/B18, helping high performance parts spread throughout the world. The NA-CIVIC was clocked at 1'02"765 (Tsukuba). 新車で納入されてより、サーキット以外を走行したことのない実験車輌。ベンチテスト後の耐久レースを経て、B16/B18用にリリースした製品は数多く、高性能な部品は世界中を駆けめぐる。NA-CIVIC最速の 1'02"765 (筑波)をマーク。
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This vehicle is for testing the EJ20K engine, based on the 1996 Version III. Prior to this, tuning parts for engines did not exist but have now become plentiful. The Make and Try result was a new world's fastest speed by the 1999 Impreza of 310.7 km/h. At Tsukuba, we achieved the fastest Impreza speed ever of 0'58"422. 1996年 VerIIIをベースに EJ20Kエンジンを中心にテスト。これまでにエンジン用チューニング部品が存在しなかったが、この車輌から開発された製品により潤沢となってきた。メイク&トライの結果、1999年 インプレッサ世界最速の 310.7km/hを樹立。また筑波でもインプレッサ最速の0'58"422をマークした。
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The Monster FF machine, loaded with HONDA H22A, achieving over 600 ps is mainly active in the US, undertaking ongoing harsh tests. Other than the cylinder block and the head, everything is made by JUN. HONDA H22A搭載 600psオーバーの モンスターFFマシン。USAをメインに活動し、過酷なテストを継続中。シリンダーブロック&ヘッド以外は全て内製品で構成する。トラクション不足解消の方法をトライ中。
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The SR20DET is an older model used exclusively on the racing circuit. It is the test car for JUN’s sequential transmission. It achieved a record for Silvias of 0'59"136 at Tsukuba. 既に熟成の域に達する SR20DETのサーキット用車輌である。JUNシーケンシャルミッションの実験車輌。筑波での 0'59"136はシルビアレコードである。
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The R34-GTR continued to prove the superiority of the RB26DETT engine. Even though it was loaded with an air conditioner and an audio system, it still set a mark above 900 ps. It is a monster machine, loaded with a sequential transmission. It is currently running wild in the Near East. RB26DETTエンジンの集大成でもある R34-GTR。エアコン・オーディオを搭載しながらも、900ps以上をマークし、シーケンシャルミッションを搭載するモンスターマシン。現在、中近東を爆走中。
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We challenged the limits of stock bodies in drag racing. Even though it has just 4 cylinders, the Silvia boasts more than 700 ps. After achieving Japan's first 9-second car, drag racing fans roared out JUN's name when we the broke new ground with our 8"887 record in the U.S. ドラッグレースに於いてストックボディの限界にチャレンジする。4気筒ながらも 700psオーバーを誇る。日本初の9秒台に突入後、USAでは前人未踏の 8"887をマークし、ドラッグフリークに JUNの名を轟かせる。
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This car was developed for the 1997 U.S.A. Bonneville Speed Trial. Our performance was unaffected by the bad weather throughout the event, and we achieved a new record of 383.715 km/h in the F/BGCC class, emerging as world champions. The durability of the car was proven after enduring 2 full minutes at full throttle. 1997 USA Bonneville Speed Trial参戦のために開発された車輌。開催中の悪天候にも関わらず、F/BGCCクラス 383.715km/hの新記録を樹立し、ワールドチャンピオンに輝く。2分間にも及ぶフルスロットルに耐える耐久性を証明した。
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This car was built for a magazine-sponsored event (Silvia World Championships: First place). We exposed the latent potential of the Silvia, spread the fun of circuit racing, and expanded amateur racing. Until the record was broken by the JUN-S15, this car held the Tsukuba Circuit record. 雑誌企画(シルビア世界一決定戦:第一位)参加のために製作した車輌。シルビアの潜在能力、サーキット走行の楽しさを広め、アマチュアレースの拡大に努める。JUN-S15に破られるまで、筑波サーキットのレコードホルダーであった。
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Due to the fact that the engine development of the RB26DETT had passed into the mature stage, we developed the TD06-25G with twin drag and a target of 0-300 m. At the time, with its more than 1000 horsepower, the GT-R attracted a lot of attention. This was the base vehicle for our 1997 Bonneville attack. RB26DETTのエンジン開発が熟成を迎え、新にTD06-25Gをツインでドラッグや0-300をターゲットとし製作された。当時1000馬力を超えるGT-Rとして非常に注目度が高かった。1997ボンネビルアタックのベース車輌となった。
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This is the car developed for the All-Japan GT Championship, GT500 class. Our entry was loaded with the SR20DET, called the ''glass engine.'' After many attempts, we achieved top speed, surpassing the works team. The technology and parts developed became the cornerstones of our later speed attack and drag-racing program. 全日本 GT選手権、GT500クラスへの参戦のために開発した車輌。当時、ガラスのエンジンと言われた SR20DETを搭載しての挑戦である。数々のトライの末、ワークスチームを超えるトップスピードをマークした。ここで培われた技術・パーツは、後の最高速アタック・ドラッグレースの礎となる。
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This car represents our first plunge into the 0-400 m in the 10-second class, with street specifications. The top speed of the car was clocked at more than 320 km/h. This started the 0-400 m Silvia boom, and gave the Silvia the reputation as being a charismatic car. ストリート仕様でありながら 0-400mで 10秒台へ初めて突入した。さらに最高速では 320km/h以上をマーク。0-400mにおいてシルビアブームの火付け役的存在であり、シルビアのカリスマ的存在の車輌である。
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The original JUN SUPER LEMON R1 was manufactured for a nationwide circuit time attack event. This event was sponsored by a famous magazine, and resulted in a lot of favorable publicity for us. 全国のサーキットでタイムアタックを行う雑誌の企画へ参加するために、初代スーパーレモンRを製作した。
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This is the car developed for the 1993 U.S.A. Bonneville Speed Trial. However, due to repeated bad weather, we were unable to compete at Bonneville. Luckily, we were able to enter dirt speed trials at El Mirage, on a Special Stage 2 km short course. At 313.2 km/h, we established a new record in the E/BGCC class. 1993 USA Bonneville Speed Trial参戦のために開発した車輌。しかし、再三に渡る悪天候のため、Bonnevilleを走ることが出来なかった。幸いにも同国内 El Mirageで行われたダートスピードトライアルに参戦でき、計測区間 2kmのショートコースにて E/BGCCクラス新記録 313.2km/hを樹立した。
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Makao GP is the highest peak of street race. JUN made FD3S full tune up within the limits of regulation and got a good result. JUN's technique of rotary engine tuning was proved. JUN gained a foothold in this race for the future. 公道レースの最高峰であるマカオGP。JUNではFD3Sをレギュレーションに合わせてフルチューンし好成績を収めた。そしてロータリーでも強いことを証明した。今後のアジアでの足がかりとなる。
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This is the car developed for the 1991 U.S.A. Bonneville Speed Trial. With the ultimate VG30DETT on board, we achieved a wonderous speed of over 400 km/h. In the E/BMS class, we shined with a record 419.84 km/h, becoming world champions, and making a global name for ourselves. This record remains unbroken. 1991 USA Bonneville Speed Trial参戦のために開発した車輌。究極のVG30DETTを搭載し、驚異の 400km/hオーバーを達成。E/BMSクラスにおいて 419.84km/hを記録しワールドチャンピオンに輝き、世界的にJUNの名を広める。この記録は未だに破られることはない。
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At the Yatabe test course,we set a record of 339.2km/h. However, the Yatabe test course is not long enough to get a true reading, so we went to Bonneville, U.S.A. This facility provided us with the perfect setting, and we were able to record a speed of 373 km/h. 谷田部テストコースに於いて 339.2km/hを記録しレコードホルダーとなる。谷田部での走行では限界があるため、USA Bonnevilleへと舞台を遷し、373km/hを記録した。