BONNEVILLE SPEED TRIAL 2001 - JUN AKIRA SUPRA 挑戦記

[REPORT 1] Modifying JUN AKIRA SUPRA (1) [REPORT 1] モディファイが進む JUN AKIRA SUPRA (1)


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[photo1]The bumper is big processed.
[写真1] バンパーは大幅な形状変更が施される

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[photo2]The bonnet is swelled .
[写真2] 大切開手術中のボンネット

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[photo3]The rear wing is changed for high speed running.
[写真3] リアウィングも最高速仕様へ形状変更

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[photo4] We had the trouble which is the layout of pipes.
[写真4] 取り回しに苦労したパイピング類

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[photo5]The thick roll bar,several fuel collector tanks.
[写真5] 極太のロールケージとずらりと並んだフューエルポンプ
BODY
The open space of front bumper for engine room cooling is made small, front nose was extended because we consider to run by 400km/h or more. The bumper lower part is also taking air resistance into consideration so it looks like design of a Japanese special express which has little unevenness. JUN AKIRA SUPRA is used processed normal bonnet because withstand the wind pressure of high speed running. [photo1] [photo2]. The central part of bonnet is being changed into swelled form in order to put the supplement engine parts into the engine room. The situation of processing is conveyed by [photo1] [photo2]. And furthermore; The rear wing [photo3] and rear bumper form is changed. In the room, cusco roll bar (45mm FIA-N) is used and the parts which suit the regulation of BONNEVILLE is added. Can you know thickness the roll bar in the [photo5]?
ボディ
時速 400kmオーバーでの走行を考え、今までエンジンルーム冷却のため大きく取っていたフロントバンパーの開口部を小型化し、フロントノーズを延長しました。バンパー下部も空気抵抗を考慮し新型新幹線にも似た凹凸の少ないデザインとしています[写真1]。
ボンネットは高速走行時の風圧対策としてあえて純正アルミボンネットを加工し使用する事としました。
[写真1][写真2]でもお分かり頂ける通りエンジンルーム内の補器を収める為、中央部を盛り上がった形状に変更している最中です。
[写真1][写真2]からもボンネット及びバンパーの大手術の様子が生々しく伝わってきます。
更に、リアウィングの形状変更[写真3]と共にリアバンパーの形状変更も進行中です。
また、室内へは cusco 45FIA-N規定ロールケージをベースにボンネビルの規定へ合わせモディファイした物が装着されます。[写真5]写真からもその太さがお分かり頂けるでしょうか。

POWER TRAIN
The engine (with JUN 3.2L kit and JUN camshaft kit) used now is overhauled. The minor trouble until now has been improved. Trial production parts are used at several parts in order to develop a new product.JUN's SUPRA uses two special turbine (TRUST), and aims for over 1200PS. That turbine was so big that we had the trouble which is the layout of pipes. [photo4]. We considers participating the SILVER STATE CLASSIC,Safety tank (120L) is added and several fuel collector tanks are increased. [photo5]. Engine power is up so change the final gear and use the strengthened parts.
パワートレイン
エンジン内部は、現在使用している JUN 3.2LカスタムキットJUNカムシャフトキットなどによるチューニングが施されたモノをオーバーホールし、また、今までに発生したマイナートラブルへの対策を行った仕様としています。新製品の開発を兼ねて数カ所に新たな試みを行っています。
タービンはトラスト製SPL品をツインで装着し、ピークパワー 1200psオーバーを目指します。大型タービン装着のため、配管の取り廻しにも苦労しました[写真4]。
また、120Lの安全タンク装着とコレクタータンクの増設なども行います[写真5]。
エンジンのパワーアップと共に、ファイナル変更など駆動系のモディファイも着々と進行中です。




Now, we are preparing in a hurry for shipment in July. Bonneville's schedule is (8/10 Automobile inspection), (8/11-17 race). From now on, we are going to report BONNEVILLE in several times. Please expect it.
現在、7月中旬の船積みに向け、モディファイ作業が急ピッチで進行中です。
ボンネビルでのスケジュールは、8/10車検、8/11~17レース の予定です。
今後もボンネビルへの挑戦の様子を数回に分けてレポート予定ですので、ご期待下さい。

30 June 2001




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